Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων



Μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Κολυμβαρίου υλοποίησαν το  πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων «Βόλτα σε ιταλικές πόλεις της Unesco..γιατί όχι τα Χανιά;».

Απαρχή του προγράμματος ήταν η επιθυμία των μαθητών να γνωρίσουν ιστορικές πόλεις της Ιταλίας και να βρουν ένα σύνδεσμο με τα Χανιά. Αυτός ο σύνδεσμος ήταν η Unesco.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Η ομάδα Unesco ανέλαβε να μελετήσει τον οργανισμό της Unesco. Πότε ξεκίνησε, την πορεία του, το σκοπό ύπαρξης αυτού του παγκόσμιου οργανισμού και ποια είναι τα κριτήρια ένταξης των μνημείων στη λίστα προστατευόμενων μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.
Δημιουργήθηκαν επίσης οι ομάδες της Πίζας, της Φλωρεντίας και της Σιένας, όπου οι μαθητές μελέτησαν τις συγκεκριμένες πόλεις των οποίων τα ιστορικά κέντρα ανήκουν στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco, και αποτύπωσαν τα συγκεκριμένα μνημεία και τα χαρακτηριστικά τους.
Στη συνέχεια, προστέθηκε η ομάδα της Ρόδου. Τι σχέση έχει η Ρόδος με ιταλικές πόλεις; Η πόλη της Ρόδου ήταν ιταλική πόλη μέχρι το 1946. Επίσης,  αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα μεσαιωνικής ιταλικής πόλης όσον αφορά την αρχιτεκτονική και τη λειτουργία της και είναι μία από τις δύο ελληνικές πόλεις -  η άλλη είναι η Κέρκυρα - , όπου το ιστορικό τους κέντρο έχει ενταχθεί στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.
Τέλος, η ομάδα των Χανίων ήταν αυτή που ανέλαβε να αποτυπώσει τα χαρακτηριστικά της Παλιάς Πόλης, ιδιαίτερα των ενετικών οχυρώσεων και να μελετήσει το ιστορικό της προσπάθειας της πόλης των Χανίων να ενταχθεί στα  μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.

Σε δεύτερη φάση, όλες οι ομάδες παρουσίασαν το υλικό τους και η ολομέλεια πια προχώρησε σε διαπιστώσεις, συμπεράσματα και προτάσεις, μελετώντας και συγκρίνοντας τις πόλεις που μελετήθηκαν.

Ένα μεγάλο μέρος της εργασίας, πέρα από τις δια ζώσης συναντήσεις, έλαβε χώρα στο διαδικτυακό περιβάλλον του  Εdmodo. Το Εdmodo είναι ένα ψηφιακό κοινωνικό δίκτυο, όπου οι μαθητές και οι καθηγητές με κωδικούς ήταν συνδεδεμένοι ακόμα και από το κινητό τους τηλέφωνο, ανέβαζαν πληροφορίες, δίνονταν οδηγίες, υπήρχε σχολιασμός του υλικού που δημοσιεύονταν και υπήρχε μια ουσιαστική και άμεση διάδραση με τη χρήση νέων τεχνολογιών. 

 Κατεβάστε το υλικό σε Powerpoint εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου